فرایند تولید ناودانی > 자유게시판

فرایند تولید ناودانی

페이지 정보

작성자 Kristin Hickson 댓글 0건 조회 22회 작성일 24-09-02 13:12

본문

inblog-2-1.pngتفاوت ظاهری
در هنگام مقایسه ناودانی سبک مقاطع فولادی و سنگین، یکی از موارد واضح توجه به ظاهری ناودانی می‌باشد. به طور معمول ناودانی سبک دارای بال‌های موازی می‌باشد، در حالی که ناودانی سنگین اغلب بال‌هایی شیب دار با شیب داخلی دارد. علاوه بر این در یک سایز مشخص، ضخامت و عرض بال‌های ناودانی سنگین بیشتر از سبک می‌باشد. نکته دیگری که در مورد ظاهر ناودانی باید به ان توجه داشته باشید این است که انواع ناودانی به دو صورت ساده و مشبک در بازار موجود هستند. نوع مشبک معمولاً از ورق گالوانیزه و به دو حالت گرم و سرد تهیه شده و این نوع از محصولات در بخش‌های مختلفی مانند سازه‌های سبک، برای ساخت قفسه‌های محکم و همین‌طور نصب سنگ به حالت خشک مورداستفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول ناودانی‌های مشبک از ناودانی سنگین ساخته می‌شوند. همین‌طور نوع ساده به‌صورت صنعتی و ساختمانی بازهم با استفاده از ورق گالوانیزه شده با روش سرد و گرم تولید می‌گردد. این محصول نیز در سایزهای متنوعی عرضه شده است. ارتفاع محصولات نیز از 30 تا 400 میلیمتر می‌تواند متغیر مقاطع فولادی باشد و عدد آن تا حد زیادی به کاربرد آن مرتب خواهد بود. می‌توان حتی نوع سفارشی آن را نیز در بازار تهیه نمود.

فرمول سازی تولید ناودانی
بهبود طراحی غلتک همانند گذشته قيمت ناودانی نیاز به تشکیل واحد تحقیقات در حوزه فلزی دارد. متاسفانه امروزه بسیاری از سوالاتی که در مورد رفتار فلز در کالیبرهای مختلف وجود دارد، به اندازه کافی مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است. در حال حاضر مطالعات آزمایشی در شرایط تولید به دلیل هزینه بالای مواد، بسیار دشوار است. در هنگام انجام آزمایشات سخت، از فناوری‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود که این امر منجر می‌شود پرونده‌ها و آزمایشات پیچیده را بتوان بررسی نمود.

54.jpgدرنورد گرم زمان مناسب برای فرآیند تولید وجود نداشته و همین امر باعث خواهد شد که فولاد بلافاصله سرد شود. این مشکل به وجود آمده محصولی که تولید می‌شود موجب شده که کیفیت پایین‌تری داشته باشد. ابعاد ورق‌های تولیدشده در این روش معمولاً بزرگ‌تر شکل می‌گیرد. پروفیل‌های که تولیدشده است در مراحل فرآیند نورد سرد به دلیل داشتن زمان بیشتر و تعداد بیشتر عملیات، این محصول از کیفیت بسیار مناسب‌تری برخوردار بوده، که اندازه‌ها و سایز آن دقیق‌تر انجام می‌شود.

در زمان ساخت انواع ناودانی آهنی به روش فابریک از شمش‌های مقاطع فولادی استفاده می‌شود. در مرحله‌ی اول این شمش‌ها در کوره گرم شده و بعد از آن از بین چند غلتک عبور کرده تا باریک شده و در نهایت به شکل ناودانی در بیایند.

در این مقاله متوجه شدیم که ناودانی‌های اروپایی، همان ناودانی سنگین در ایران است. این ناودانی در کاربردهای نیازمند به تحمل وزن و فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر در پروژه خود نیاز به ابزاری دارید که بتوانید در ساخت انواع تیر، ستون و… میزان فشار و بار وارد شده را مهار کنید، این ناودانی پیشنهاد می‌شود. البته از آن علاوه بر ساختمان‌سازی در صنایع دیگر مانند خودرو سازی جهت ساخت اتاقک ماشین‌های سنگین مانند تریلر استفاده می‌شود. هدف ما از این مقاله معرفی یکی از بهترین انواع ناودانی، به نام ناودانی UNP است، امیدواریم در توضیح آن موفق عمل کرده باشیم.

نکات مهم حین تحویل و خرید ناودانی سنگین و سبک
امروزه روش‌های خرید اینترنتی وجود دارند که با یک جستجوی ساده می‌توانید انواع متریال‌های فلز را از این طریق سفارش دهید. معمولاً یکی از مشکلاتی که در مورد ناودانی‌ها وجود دارد این است که شاید پس از تحویل متوجه شوید که کیفیت ساخت خوبی ندارند. مثلاً روی آن‌ها پر از موج، خط‌های برجسته مشهود و همین‌طور گره و تکه‌های فلز است. از طرفی برخی از بخش‌های ناودانی ممکن است ضخامت لازم را نداشته باشند. مثلاً یک لبه ناودانی نازک و لبه دیگر ضخیم است. در این صورت باید تمامی این موارد با گواهی و شناسنامه محصول و فاکتور فروش تطبیق داده شود.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.